Magie printre pagini

Carti. Tot ce o sa scriu acum se va rezuma doar la acest lucru.

Mama mi-a spus ca, atunci cand eram mica “fugeam” de carti, detestam atunci cand aveam de citit si uneori ma apucam de plans pentru faptul ca nu voiam sa citesc. Nu stiu ce-a fost in capul meu,sincer. (si nu voiam nici sa dorm la amiaza, acum abia mai prind cate o zi in care sa pot dormi 2-3 ore)

Cartea pentru mine reprezina libertate. E ciudat sa spun asta, dar chiar asa e. Stiti sentimenul acela cand poti face orice, sa mergi unde vrei si sa fii cine vrei? Ei bine, eu asa ma simt cand citesc o carte. E un sentiment unic, placut si extraordinar.

Iar acum vine partea care imi place mie cel mai mult. Cele 2 categorii de oameni. Sunt cei carora le plac cartile in format electronic iar altora le place sa simta cartea in maini, le place mirosul paginilor atunci cand cumpara o carte. Eu voi alege mereu a doua varianta in detrimentul primei. Imi place sa-mi cumpar carti si imi iau de fiecare data cand am ocazia. Nu este vorba ca nu-mi plac cele in format electronic, insa, poate si pentru faptul ca port ochelari, imi este incomod sa citesc carti de acest tip.

Prima mea carte citita, cap-coada, este Vila Amalia-Pascal Quignard, asta a fost prin clasa a 6 a. Si nu, spre rusinea mea, nu am citit aceasta carte de buna voie. Andreea (fata care m-a ajutat cu un articol si cu care sunt colega inca din clasa a 5 a) m-a “obligat” sa o citesc, si nu regret ca a facut asta. Ea m-a introdus in lumea asta cartilor, cand ma punea sa merg cu ea la biblioteca judeteana fara sa afle pedagogul (eu cred ca de fapt, voia sa nu o pateasca doar ea daca era prinsa). Desi, o importanta parte o are si cea mai buna prietena a mea, Diana.(-primele carti citite: seria Twilight). Va multumesc amandurora!

Am sa inchei cu un citat de Nicolae Iorga, “O carte: litere moarte, dar vrăjite, pe care le învii cu viaţa ta.”

C.

Leave a Reply

